fbpx
Uncategorized

Instagram Reels uitleg

Weer iets nieuws op Instagram? Jazeker! Instagram Reels is gelanceerd. Een nieuwe functie waarbij gebruikers video’s met teksten, stickers, filters en muziek kunnen maken. Maar wat is nou het verschil tussen IGTV, story’s en TikTok? Want Instagram Reels lijkt wel te zijn afgeleid van de App TikTok.

Hoe werkt Instagram Reels?
Het kan zijn dat jij de update nog niet hebt. Heb dan even geduld, vaak duurt het even voordat iedereen de update heeft.

Je kunt de volgende functies gebruiken:

  • Vertragen van een video
  • Versnellen van een video
  • Stickers plakken in een video
  • Filters gebruiken
  • Teksten plaatsen en timen in verschillende delen van de video ( zie dit voorbeeld)
  • Muziek plaatsen onder de video

De muziek die je kunt plaatsen is niet oneindig. TikTok laat gebruikers zelf ook geluiden toevoegen, dat kan met Instagram Reels niet. Wat je wel kunt doen is een video die al geluid heeft uploaden.

Verschil TikTok en Instagram Reels
Bij de App TikTok kun je maximaal 1 minuut aan video maken, bij Reel is dit slechts 15 seconden. Dit vind ik een nadeel omdat je hierdoor heel weinig materiaal kunt uploaden. Verder lijkt het bijna hetzelfde als TikTok.

Hoe kun je Instagram Reels zakelijk gebruiken?
Instagram Reels kunnen voor meer afwisseling in je content zorgen. Zo kun je naast grappige video’s ook nog andere dingen:

  • Maak een korte video waarin je informatie deelt. Zet er een leuke tune achter en dit kijkt voor je volger lekker weg. Bekijk dit voorbeeld.
  • Maak een video met een herkenbaar scenario voor je volgers. Bekijk dit voorbeeld.
  • Gewoon leuke content! Wees niet bang om dingen uit te proberen. Net als Instagram Story’s kun je met Instagram Reels weinig fout doen.

Hoe denk ik over Instagram Reels?
IGTV werd gezien als concurrentie van YouTube maar dat faalde. Instagram Reels is een slimme zet van Instagram om te concurreren met TikTok. Zeker omdat TikTok de laatste tijd veel in het nieuws is vanwege privacy gedoe denk ik dat Instagram precies op het goede moment komt. Aan de andere kant vind ik het ook teveel lijken op TikTok en niet origineel van Instagram. Ik denk dat dit geen succes in Instagram gaat worden omdat Instagram al teveel contentsoorten heeft. Stories is het succes van Instagram en de feed, maar dit soort video’s blijven bij TikTok.

Heb je vragen of een reel gemaakt? Stuur me gerust een berichtje op Instagram

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *